5 Nisan 2013 Cuma

PAST CONTINUOUS TENSE (GEÇMİŞTE DEVAM ETMİŞ ZAMAN) KONU ANLATIMI


"Yapıyordum" ya da "yapmaktaydım" biçiminde ifade edilebilir.



Cümle Yapısı

Süregelen geçmiş zaman BE yardımcı fiiliyle ve fiilin -ing takısı almasıyla oluşturulur. BE fiilinin ikinci haliolan WAS ve WERE kullanılır.

Olumlu Cümle: Özne + Was/Were + Fiil (İng)


Kullanılışı:

Geçmiş zamandabelirli bir zamanda devam eden eylemleri anlatmak için kullanılır.

We were runing yesterday morning.
Biz dün sabah koşuyorduk.

Geçmişte başlamış olan ve başka bir geçmiş eylemin başladığı sırada devam eden bir eylemi anlatmak için kullanılır. Bu durumda cümlede bir zarf cümleciği bulunmalıdır.

They  were sleeping when we went.
Biz gittiğimizde onlar uyuyordu.

Birinci eylem devam ederken başlamış ve bitmiş.


Geçmişte ve aynı anda devam eden iki eylemi anlatmak için kullanılır. Bu durumda da bir zarf cümleciği gereklidir.

I was writing a letter while he was watching television.
O televizyon izlerken ben mektup yazıyordum.

Her iki eylem de geçmişte ve devam ediyor.


Daha önceden niyet ettiğimiz ya da tasarladığımız ama şimdi gerçekleşemeyecek veya gerçekleşmesi şüpheli olan eylemleri anlatmak için kullanılır.

I was planing to go out tonight,  but came my guest.
Ben bu gece çıkmayı planlıyordum, ama benim konuğum geldi.


Bu zaman için kullanılabilecek zaman ifadeleri:

Ali mommg/aftemoon/evening/night/day/\veeWmonth/year
Bütün sabah/akşam/vb

the whole morning/aftemoon/night/day/week/month/year
Bütün sabah/akşam/vb

the entire morning/afternoon/night/day/week/month/year
Bütün sabah/akşam/vb

All the time
Bütün zaman, sürekli

Then
o zamandan sonra, o andan sonra

During
... sırasında

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder